Moja kasa uległa awarii – co teraz?
Kasa fiskalna jest urządzeniem elektronicznym – z racji tego czasami się psuje. Taka sytuacja ma miejsce dosyć rzadko, gdyż urządzenia te są homologowane przez Główny Urząd Miar przed dopuszczeniem do użytkowania. Niestety zepsucie się urządzenia fiskalnego jest sporym kłopotem dla przedsiębiorcy, gdyż obowiązkiem właściciela firmy jest rejestrowanie sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej każdorazowej sprzedaży.
Kasa rezerwowa a awaria kasy fiskalnej
Posiadanie kasy rezerwowej nie jest obowiązkowe dla przedsiębiorcy, aczkolwiek w naszej opinii taka kasa powinna znaleźć się na wyposażeniu każdego punktu handlowo-usługowego, który prowadzi sprzedaż detaliczną. Takie podmioty nie mogą sobie pozwolić na zaprzestanie sprzedaży, gdyż jest to główne źródło przychodu dla firmy. Firmy, które zabezpieczyły się przed tą ewentualnością, jaką jest awaria kasy fiskalnej, po prostu wyjmują urządzenie rezerwowe i prowadzą swoją sprzedaż dalej a zepsute urządzenie jak najszybciej dostarczają do serwisu kas fiskalnych.
Zepsuta kasa + brak rezerwowej = zaprzestanie sprzedaży
Jeśli przedsiębiorca nie posiada kasy rezerwowej, a kasa fiskalna uległa awarii musi zaprzestać sprzedaży oraz jak najszybciej ją naprawić. Gwarancja nie obejmuje wydania kasy rezerwowej na czas naprawy, gdyż takie urządzenia są wysoce wyspecjalizowane (każda kasa ma na stałe wpisany nr NIP przedsiębiorcy), a proces naprawy może trwać nawet nawet 2 tygodnie.
Zwrot za kasę rezerwową
Zakup kasy rezerwowej warto dokonać przy zakupie kasy fiskalnej do sprzedaży wiodącej, gdyż otrzymamy wtedy zwrot w wysokości 700 zł na każdy zakupione urządzenie.